خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/25 - 15:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی:

چندجانبه گرایی چالش جدید ایالات متحده است/ شاهد انزواء کاخ سفید هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد آمریکایی ها در حال انزواء هستند و این امر بیانگر حرکت دنیا به سمت چندجانبه گرایی است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اهمیت چندجانبه گرایی برای حل مشکلات کنونی دنیا، گفت: آمریکایی ها در زمان ریاست جمهوری اوباما تلاش کردند به نوعی در راستای چندجانبه گرایی گام بردارند.



نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از این رو روابط چین و روسیه با آمریکا اصلاح شد، همچنین سپر دفاع موشکی‌شان از جمهوری چک برچیده و روابط با اروپایی ها بهبود یافت که این مهم بیانگر چندجانبه گرایی آمریکایی است.



وی ادامه داد: در این بین با روی کار آمدن ترامپ، سیاست یکجانبه گرایی در دستور کار ایالات متحده قرار گرفت که از این رو شاهد افزایش تنش با روسیه، چین و قاره سبز هستیم؛ همچنین از برجام نیز خارج شدند و نظم نوین پس از برجام نیز بهم ریخت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها در حالت انزواء به سر می برند، افزود: در واقع هم اکنون شرایط یکجانبه گرایی زمان فروپاشی شوروی نیست و این مهم بیانگر عدم شناخت آمریکایی ها از وضعیت فعلی دنیا است؛ متاسفانه آنها تصور می کنند با بهره گیری از چند فاکتور مختلف می توانند نظرشان را به دیگران تحمیل کنند که خلاف واقعیت است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به انزواء آمریکا در سازمان ملل و شورای امنیت به خوبی می توان دریافت چندجانبه گرایی در حال شکل گیری است و این امر خلاف خواسته ایالات متحده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 306350
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار